Snowie

~ For English scroll down ~ Snowy ~


Eigenlijk zat hij bijna afgewerkt te wachten op de eerste sneeuw, maar dat duurde zo lang dat ik hem toch maar stilletjes aangekleed heb, en ook alle knoopjes goed heb aangenaaid, en hoewel kerst reeds voorbij is brengt mijn Snowy de knopen sneeuwman wat winterse stemming in huis
For some time he was waiting for the first snow, but because it took so long I finally dressed him and sew the buttons on the write place.



Op de maandelijkse Quiltles kon je in november kiezen tussen het maken van een kleine kerstquilt of een sneeuwman een van de vele Tilda boeken. Omdat ik nog met heel veel bezig was koos ik voor de sneeuwman want dit vrolijke mannetje met zijn knopenoortjes sprak mij onmiddellijk aan
On the Quilt gathering we could choose to make a small quilt or a snowman from the Tilda book. I like more the snowman with the funny button ears




De sneeuwman zelf werd gemaakt uit een flanellen tetra doek die ik nog had liggen van toen ik hier nog 3 hummeltjes rondliepen in plaats van volwassen zonen. De pyjama was wat meer frutselwerk maar stilaan kreeg het toch vorm. De pinnemuts werd op de pennen gezet en met drie restjes sokkenwol gebreid.
I made the snowman out of an old flannel cloth form the time my children were babies. The pyjama was small to sew but I managed it. Than I knitted a small hat with tree kinds of sockwool.


Alleen de knoopjes, die lieten op zich wachten maar nu de kerstversieringen allemaal terug op zolder staan wilde ik deze toch nog even een mooi plaatsje geven, het heeft ten slotte nog niet gesneeuwd zo blijft toch nog een beetje de winterse sfeer in huis.
It al took some time to finish but now that the Christmas stuff is back on the addict I found he deserved a place to get some winter spirit in the house



Logboek
Patroon : eigen versinsel
Breinaalden :  2.25
Garen : 3 resten sokkengaren
Hoeveelheid : 5 gram van elk
Techniek :  42 steken opzetten, en geleidelijk minderen aan beide zijden van de eerste steek

Logboek
Patroon :  The pyjama snowman from Tilda
Stof sneewman :  witte flannel van een luier
Stof pyjama : het kevertje Maasmechelen
Hoeveelheid :  50cm x 60cm

4 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Wat een lieverd, Line. Echt enig.

Pluisje zei

Zoooo schattig!!

Catharina zei

Heel mooi, helemaal mijn smaak.

Martine zei

Die is leukkkk!