Knap Knoopje

~ For English scroll down ~ Knap Knoopje ~

 Sinds een tijdje prijkt er in mijn zijbalk het logo van de Knappe Knoopjes, een groepje creatieve Limburgse meiden die om de 3 weken afwisselend in Genk of Hasselt samenkomt om te breien, te haken te naaien en nog meer. Meestal ga ik naar de bijeenkomsten in Genk maar eigenlijk heb ik nog niet laten zien waar ik tijdens de Knappe Knoopjes zoal mee bezig ben.
Ik probeer op deze bijeenkomsten voornamelijk te naaien, gewoon breien doe ik toch bijna dagelijks maar mijn naaimachine blijft soms een week onbemand.
For some time I have the logo of the Knappe Knoopjes in my sidebar. This is a group of creative Girls that come together in Genk or in Hasselt every tree weeks. I try to go to the gathering in Genk but I never shouwd what I have done on those evenings. I try to sew on these meetings because I knit almost every day but my sewing machine sometimes stays alone for more than a week.


Op de laatste bijeenkomst begon ik aan een nieuwe Pyramide zakje, het grote model om een breiproject in te stoppen. Samen met de Tutorial van vorige keer gebruik ik ook deze van het kleine tasje van Eloleo. Vooral het inzetten van de rits vind ik op deze mannier veel mooier afgewerkt. De stof komt van de Markt in Maastricht.
On the last meeting I started a new Pyramid bag, the big version to put a knitting WIP in it. This time I used the old and the tutorial of Eloleo together to get a workable finishing off.




En dan is natuurlijk nog het mutsen en sjaal project voor Moeders voor Moeders. De knappe knoopjes hebben zich gezamenlijk hierachter geplaatst en dan wordt er ook gebreid natuurlijk. En omdat het eerste uiltjes mutsje zo in smaak viel en er maar eenzaam bij lag volgde al snel een tweede
On the moment there is this project for hats and scarfs for mothers for mothers so there was also some knitting going on. And cause the first owl hat was feeling lonely a second one was casted on.



Logboek
Patroon :  Pyramide bag Tutorial samen met deze van Eloleo bij Het Leuvens Stiksel
Stof : Markt Maastricht
*-*
Patroon : Who - Owl hat from Sarah Amoroso
Maat : Medium - 100 steken
Breinaalden : 4 mm
Garen : Old stash rest from a sweater of DS from Phildar - Phil Soft
Hoeveelheid : 40gram

5 opmerkingen:

Katja (@Yane) zei

En het is er altijd een heel gezellige bedoening he!
Mooi pyramide-tasje! Leuk stofje!

Tot in Genk dan en een fijn weekend!

José zei

Hoi Line,
Dat ziet er gezellig uit bij jullie :-). Dank je wel voor je deelname aan mijn give away en het plaatsen van de link.
Groetjes
José

hannah zei

Gezellig om zo samen te handwerken!

Pluisje zei

Heel mooi tasje !!En de mutsen zijn gewoon super mooi !!dank u!!!

rozemie zei

wat een leuke piramide tas, in XL formaat dan. Ik ben ook altijd op zoek naar patroontjes voor onze nieuwe naaiclub in oostende. (check it out : chic et pas cher oostende...) Op de site van eloleo hebben we al veel moois ontdekt. Groetjes, Rozemie.